MAP je soubor aktivity, které povedou k dalšímu zvyšování kvality vzdělávání na území ORP Rokycany. Mezi základní činnosti v rámci MAP patří sdílení dobrých praxí, plánování jejich zavádění na dalších školách a co nejširší spolupráce při jejich uplatňování. Chceme v našich školách rozvíjet motivující kulturu zaměřenou na maximální úspěch pro každého žáka a každého učitele a na trvalý pedagogický rozvoj celé školy. Jak toho můžeme dosáhnout je v plném znění uvedeno – viz „POSTUPY ZPRACOVÁNÍ MÍSTNÍCH AKČNÍCH PLÁNŮ OP VVV“
Zkratka MAP znamená Místní akční plán vzdělávání. Tento plán musí být prioritně zaměřen na rozvoj kvalitního a inkluzivního vzdělávání dětí a žáků do 15 let a musí zahrnovat oblasti včasné péče, předškolního, základního, zájmového a neformálního vzdělávání.
Při zohlednění místně specifických problémů a potřeb musí vést naše spolupráce k:
Plán bude participativně tvořen a následně realizován zejména těmito subjekty:
Zacílen bude na následující témata:
1. Předškolní vzdělávání a péče: dostupnost – inkluze – kvalita (povinné téma)
2. Čtenářská a matematická gramotnost v základním vzdělávání (povinné téma)
3. Inkluzivní vzdělávání a podpora dětí a žáků ohrožených školním neúspěchem (povinné téma)
4. Rozvoj podnikavosti a iniciativy dětí a žáků (volitelné téma)
5. Rozvoj kompetencí dětí a žáků v polytechnickém vzdělávání (volitelné téma)
6. Rozvoj digitálních kompetencí dětí a žáků (volitelné téma)
7. Rozvoj kompetencí dětí a žáků pro aktivní používání cizího jazyka (volitelné téma)
Průřezově zahrneme i následující témata:
8. Kariérové poradenství v základních školách
9. Rozvoj sociálních a občanských kompetencí dětí a žáků
10. Rozvoj kulturního povědomí a vyjádření dětí a žáků
11. Investice do rozvoje kapacit základních škol
12. Aktivity související se vzdělávání mimo OP VVV, IROP a OP PPR
Základními výstupy MAP jsou:
* Dohoda o prioritách vzdělávací politiky v území, tzv. Strategický rámec MAP do roku 2023
* Akční plán MAP s konkrétními cíli, kroky, termíny, zodpovědnostmi, zdroji
* Vymezení prioritních oblastí a SWOT-3 analýzy pro tyto oblasti